Pro firmy

Vážení obchodní přátelé, nabízíme vám a zejména pak vašim klientům možnost strávit neopakovatelné a výjimečné chvíle na ojedinělém místě Těšínských Beskyd ve výšce 900 m nad mořem. Lokalita Residence Ropičky není exkluzivní pouze svou panenskou přírodou, ale zejména věčným klidem, pokojem a absencí „městských“ hluků. Je vybavena saunou, vířivkou, terasou s grilem a společenským sálem až pro 40 lidí.

Jednou ze základních potřeb člověka je potřeba soukromí a klidu. V dnešní době toto vyžadují nejen jednotlivci, ale i skupiny přátel či kolektivů. Ujišťujeme vás, že na Residenci Ropička vás nikdo rušit nebude. K pronájmu slouží výhradně celá residence. Proveďte svou rezervaci včas. Informace o ceně ZDE. Ověření DOSTUPNOSTI volných termínů.

Residence Ropička je plně připravena pro jednoduchou přípravu jídel a nápojů, jejich dohřev a servírování. Podrobnější informace najdete v sekci vybavení residence virtuální prohlídka.

Protože je pro nás v době protipandemických opatření důležitá bezpečnost našich hostí, je Rezidence vždy před pronájmem pečlivě dezinfikována.

Pro jednotlivce

Pro zájemce o pronájem Residence Ropička

Využití

Residence je vhodná pro exkluzivní ubytování většího počtu přátel, kolegů, členů rodiny, kteří nechtějí být nikým rušeni a touží po horském stylovém ubytování v lůně přírody na vrcholu jednoho vrcholu Těšínských Beskyd. Je možné si ji výhradně pronajmout, její kapacita činí 19 lůžek+3 přistýlky. Vlastní příjezd do oblasti CHKO je možný na základě povolení.

Poloha

Turistická chata Ropička stojí na východním úbočí vrcholku Ropička ( 918 m.n.m.), který se zvedá severovýchodním směrem od podhorské obce Morávka a v oblasti Těšínských Beskyd. U chaty je rozcestník zelené a červené turistické trasy. Po červené se odtud můžeme vydat na Malou Prašivou ( 706 m.n.m.) anebo opačným směrem k turistické chatě Slavíč. Severním směrem nejprve po zelené značce a poté po žluté dojdeme do obce Řeka. Vydáme-li se po zelené jihozápadním směrem dojdeme do obce Morávka.

Okolí Ropičky

Turista, který se vydá od železniční stanice Dobratice Pod Prašivou (trať č. 322 mezi Č. Těšínem a Frýdkem-Místkem) po červeně značené turistické trase, dojde po 5,5 km chůze, zprvu obcí a pak nenáročným výstupem, k chatě Na Prašivé. Chata patří klubu českých turistů a je velice známá. Není položena vysoko – jen ve výšce 706 m.n.m. Atrakcí tohoto turistického zařízení je bezesporu vycpaný medvěd. Je zde už řadu let a údajně byl kdysi uloven přímo v Beskydech. Vedle chaty spatříme ještě jedno stavení, jímž je dřevěný kostel svatého Antonína z roku 1640. U chaty se kříží celkem 5 turistických tras. Když se vydáme po červené značce směrem hlouběji do hor, dorazíme po ujití 4 km k další chatě Kotař (800 m). 2 km odsud je pak právě nejznámější chata, a to Ropička. Dostaneme se k ní, pokud od Kotaře pokračujeme dále po červené značce. Turista jdoucí od Prašivé směrem k Ropičce, kráčí po horském hřebení, jenž se táhne ještě dále za Ropičku, a přes vrchol Velký Lipový (1003 m), směřuje ke svému nejvýše položenému bodu. Tím je vrchol Ropice. Se svou výškou 1082 metrů je nejvyšším vrcholem v té části Beskyd, kterou označujeme jako Beskydy „Těšínské“. Přesto není Ropice nijak známá. Důvod je prostý – na vrchol nevede žádná značená trasa a není zde ani žádná chata. Turistické trasy vrchol pouze obcházejí. Jedna (žlutá) ze severu a druhá (červená) z jihu. Když chceme dojít na vrchol, zpočátku se držíme červené trasy jdoucí od chaty Ropička dále JV směrem. Mineme rozcestí pod Velkým Lipovým, absolvujeme prudší výstup, posléze trasa zahýbá vlevo a směruje nás na svah Ropice. Jakmile se vnoříme do lesa se vzrostlými stromy a začneme prudce stoupat širokou lesní cestou, značená trasa zahýbá doprava. Zde musíme červenou značku opustit a pokračovat rovně a prudce vzhůru lesní cestou. Po chvíli se konečně objevíme na vrcholu. Dojít zde lze i z druhé strany, a to od rozcestí Šindelná. Turista přicházející sem od Javorového, může jít buďto po modré doleva nebo po žluté doprava. Chceme-li dojít na Ropici, musíme si vybrat neznačenou širokou lesní cestu, směřující rovně a vzhůru. Pokud se jí držíme, nemůžeme na vrchol nedojít. Na vrcholu Ropice je nivelační tyč a primitivní nízká lavička. Je tu polootevřený terén s porostem mladých smrčků. Možný je zde zhruba půlkruhový výhled v severním směru, jenž je však porostem stromků přece jen rušený. Výhled na atraktivní stranu slovenských hor je možný jen z vyrubaniska na výchdoním svahu Ropice (směrem od vrcholu k Šindelné), kde se nabízí výhled například na Malou Fatru. Proveďte svou rezervaci včas na info@ropicka.cz

Otevírací doba bufetu pro turisty

Turistům nabízíme občerstvení v bufetu a venkovní posezení.

Otevřeno sobota – neděle od 09.00 – 18.00 hodin.

V případě deštivého počasí je bufet uzavřený, informujte se na 602 534 635 nebo bufet@ropicka.cz nebo nás sledujte na Facebooku.