Přeskočit k menu - Přeskočit k obsahu - Přeskočit dolů

918 metrů nad mořem

Pro jednotlivce

Pro zájemce o pronájem Residence Ropička

K pronájmu slouží výhradně celá residence. Proveďte svou rezervaci včas. Informace o ceně ZDE.

Využití

Residence je vhodná pro exkluzivní ubytování většího počtu přátel, kolegů, členů rodiny, kteří nechtějí být nikým rušeni a touží po horském stylovém ubytování v lůně přírody na vrcholu jednoho vrcholu Těšínských Beskyd. Je možné si ji výhradně pronajmout, její kapacita činí 30 lůžek. Dojezd do oblasti CHKO je možný na základě povolení.

Poloha

Turistická chata Ropička stojí na východním úbočí vrcholku Ropička ( 918 m.n.m.), který se zvedá severovýchodním směrem od podhorské obce Morávka a v oblasti Těšínských Beskyd. U chaty je rozcestník zelené a červené turistické trasy. Po červené se odtud můžeme vydat na Malou Prašivou ( 706 m.n.m.) anebo opačným směrem k turistické chatě Slavíč. Severním směrem nejprve po zelené značce a poté po žluté dojdeme do obce Řeka. Vydáme-li se po zelené jihozápadním směrem dojdeme do obce Morávka.

Okolí Ropičky

Turista, který se vydá od železniční stanice Dobratice Pod Prašivou (trať č. 322 mezi Č. Těšínem a Frýdkem-Místkem) po červeně značené turistické trase, dojde po 5,5 km chůze, zprvu obcí a pak nenáročným výstupem, k chatě Na Prašivé. Chata patří klubu českých turistů a je velice známá. Není položena vysoko – jen ve výšce 706 m.n.m. Atrakcí tohoto turistického zařízení je bezesporu vycpaný medvěd. Je zde už řadu let a údajně byl kdysi uloven přímo v Beskydech. Vedle chaty spatříme ještě jedno stavení, jímž je dřevěný kostel svatého Antonína z roku 1640. U chaty se kříží celkem 5 turistických tras. Když se vydáme po červené značce směrem hlouběji do hor, dorazíme po ujití 4 km k další chatě Kotař (800 m). 2 km odsud je pak právě nejznámější chata, a to Ropička. Dostaneme se k ní, pokud od Kotaře pokračujeme dále po červené značce. Turista jdoucí od Prašivé směrem k Ropičce, kráčí po horském hřebení, jenž se táhne ještě dále za Ropičku, a přes vrchol Velký Lipový (1003 m), směřuje ke svému nejvýše položenému bodu. Tím je vrchol Ropice. Se svou výškou 1082 metrů je nejvyšším vrcholem v té části Beskyd, kterou označujeme jako Beskydy „Těšínské“. Přesto není Ropice nijak známá. Důvod je prostý – na vrchol nevede žádná značená trasa a není zde ani žádná chata. Turistické trasy vrchol pouze obcházejí. Jedna (žlutá) ze severu a druhá (červená) z jihu. Když chceme dojít na vrchol, zpočátku se držíme červené trasy jdoucí od chaty Ropička dále JV směrem. Mineme rozcestí pod Velkým Lipovým, absolvujeme prudší výstup, posléze trasa zahýbá vlevo a směruje nás na svah Ropice. Jakmile se vnoříme do lesa se vzrostlými stromy a začneme prudce stoupat širokou lesní cestou, značená trasa zahýbá doprava. Zde musíme červenou značku opustit a pokračovat rovně a prudce vzhůru lesní cestou. Po chvíli se konečně objevíme na vrcholu. Dojít zde lze i z druhé strany, a to od rozcestí Šindelná. Turista přicházející sem od Javorového, může jít buďto po modré doleva nebo po žluté doprava. Chceme-li dojít na Ropici, musíme si vybrat neznačenou širokou lesní cestu, směřující rovně a vzhůru. Pokud se jí držíme, nemůžeme na vrchol nedojít. Na vrcholu Ropice je nivelační tyč a primitivní nízká lavička. Je tu polootevřený terén s porostem mladých smrčků. Možný je zde zhruba půlkruhový výhled v severním směru, jenž je však porostem stromků přece jen rušený. Výhled na atraktivní stranu slovenských hor je možný jen z vyrubaniska na výchdoním svahu Ropice (směrem od vrcholu k Šindelné), kde se nabízí výhled například na Malou Fatru. Proveďte svou rezervaci včas na info@ropicka.cz

Otevírací doba pro turisty

Turistům nabízíme občerstvení v bufetu a venkovní posezení.

Otevřeno pátek – neděle od 10.00 – 18.00 hodin.

V případě deštivého počasí je bufet uzavřený, informujte se na: bufet@ropicka.cz nebo nás sledujte na Facebooku.